Obieżyświat | restobar cafe | Kraków

Przejeżdżałam koło niego codziennie w drodze na uczelnię. Nigdy nie wpadłoby mi do głowy by tam zajrzeć, zresztą bardzo rzadko z K. jadamy w restauracjach, tak więc okazji nie było. Ale kilka dni temu znalazła się, gdy K. kazał mi się ładnie ubrać i wychodzimy, ma dla mnie niespodziankę. Jak, po błaganiach by odpowiedział gdzie idziemy, okazało się idziemy na kolację do knajpki Obieżyświat. Początkowo nie myślałam nawet o napisaniu recenzji ale było tak miło i smacznie że chętnie popełnię małą recenzyjkę ;)

Po pierwsze, restauracja jest bardzo ukryta przez budowę kolejnego budynku AGH, więc dotarcie może być utrudnione. Wchodzac na piętro po schodkach przenosimy się do całkiem innego miejsca, z dala od głośnych Alei i ulicy Czarnowiejskiej. Jest bardzo kameralnie i ciepło. Wystrój, taki jak lubię nie narzucający, się w kolorach brązu (a może i nawet czekolady!). Na ścianach możemy podziwiać zdjęcia podróżnicze. Muzyczka delikatnie gra w tle, bierzemy się do zamawiania.
Na przystawkę zamówiliśmy quesadillę z szynką długodojrzewającą, serem i suszonym pomidorem. Super połączenie i ogromna porcja z dodatkiem sałaty, mogła by spokojnie ujść za danie główne. Zdjęcia niestety nie mam, zjedliśmy ją w zastraszającym tempie. 
Danie główne K. to pieczeń z dzika. Krucha, ale nie sucha, z cudownym aromatem cynamonu, wspaniale dopełniającą smak dziczyzny. Ja wybrałam polędwiczki w sosie borowikowym. Mnóstwo grzybów i idealnie kremowy sos. Oby dwa dania były bardzo delikatnie przyprawione, co mi akurat nie przeszkadzało, jednak K. postanowił że skonsumuje ostrą papryczkę położoną na ryżu jako ozdoba, co było dalej możecie się domyślić... Małe ale pali :) Jedyne co ja bym zmieniła, to bardzo dużo ozdób w daniu głównym ale jest to kwestia indywidualna a mi nie przeszkadzająca na tyle bym miała nie jeść w tym miejscu :)

Zdjęcie poglądowe, komórkowe, jakość wybaczcie :)

Bardzo polecam Wam to miejsce, nie tylko jeśli jesteście studentami. Zjecie, napijecie się (karafka przepysznego domowego wina za 15 zł/500ml) i po prostu spędzicie z bliskimi miły czas. 

Strona WWW: http://www.cafeobiezyswiat.pl/

Może spodobają Ci się inne wpisy?

0 komentarze