Mus jabłkowy- szybko, łatwo i smacznie

Uwielbiam przepisy takie jak w tytule: szybkie, łatwe i smaczne! Dziś postanowiłam zrobić mus jabłkowy z duużą ilością cynamonu. Połączenie jabłek i cynamonu, zarówno zapach jak i smak są wprost idealne. Jabłka i cynamon kojarzą mi się z jesienią, kiedy to właśnie jabłek jest pod dostatkiem, a i pogoda, często niezbyt łaskawa wymaga od nas rozgrzania się ;) Zapraszam do wypróbowania przepisu w jesienne dni i nie tylko :)


Potrzebujemy:
* dwóch łyżeczek żelatyny
* jabłko (w zależności od naszych upodobań, ja użyłam 3/4 dosyć sporego jabłka)
* cynamon
* cukier (opcjonalnie)

Żelatynę mieszamy z 4 łyżkami zimnej wody i odstawiamy na 10- 15 minut. W tym czasie myjemy i kroimy jabłko w kosteczkę. Można to robić niedbale, gdyż później jabłko będzie miksowane ;). Pokrojone jabłka wrzucamy na patelnię, podlewamy kilkoma łyżkami wody, dodajemy cynamon i cukier, mieszamy. Dusimy do czasu aż jabłka będą miękkie. Gdy jabłka zmiękną miksujemy je. Żelatynę podgrzewamy na małym ogniu do wrzenia. Następnie łączymy ją z jabłkami i mieszamy. Wstawiamy do lodówki do ostudzenia :)
    *Ja dodałam do mojego musu łyżkę jogurtu brzoskwiniowego, co nada musowi ciekawy smak lecz można to pominąć ;)




Może spodobają Ci się inne wpisy?

0 komentarze