Chlebowe tartaletki z cebulą

"Chomiczku, co ja Ci będę gotować w przyszłości?", "Chomiczku, smakowało by Ci to?" :) Tymi pytaniami codziennie chyba zadręczam mego K., On biedny stara odpowiedzieć w miarę dyplomatycznie (zwłaszcza na to ostatnie pytanie) :) Dziś spytałam Go o właśnie tartaletki z chleba z cebulą i nie wiem czy smakowałyby mu, gdyż sama zjadłam je w zastraszającym tempie! 
            Dużą zaletą takich właśnie tartaletek jest to że robi się je szybko i łatwo przy okazji nie marnując żadnej kromki chleba, ani żadnych innych pozostałości lodówkowych. Taka szybka przekąska na dobry początek weekendu :)

Do swoich użyłam:
  • 4 kromek chleba
  • cebuli czerwonej i białej
  • salami
  • roztopionego masła
  • sera żółtego
  • przypraw
Zaczynamy pokrojenia cebul w piórka (ilość uzależniona jest od głębokości foremek czyli naszej późniejszej "misy" do nakładania farszu) i wrzucenia jej na patelnie z odrobiną masła. Podsmażamy chwilę, a następnie podlewamy nie wielką ilością wody. Przyprawiamy (ja przyprawiłam pieprzem, majerankiem, ostrą papryką w proszku, solą i szczyptą cukru). Dusimy na małym ogniu.
                W tym czasie wykrawamy środki kromek chleba tak by pasowały do foremek. Wałkujemy wycięte krążki wałkiem by były cieniutkie. Tak przygotowany chleb układamy w foremkach posmarowanych masłem i lekko dociskamy do brzegów.  Wkładamy do nagrzanego do 230 stopni C na 8-10 minut.
               Kiedy cebula jest już miękka, a woda odparuje dodajemy cieniutko pokrojone salami, najlepiej w kosteczkę i smażymy chwilkę. 
                Wyciągamy upieczone tartaletki i nakładamy farsz przykrywamy serem i ponownie wkładamy do piekarnika tak by ser się stopił.






Nie mogłam się powstrzymać ;)

Może spodobają Ci się inne wpisy?

2 komentarze

  1. Cześć. Widzę, że ty od niedawna blogujesz- to niezwykle przyjemne zajęcie, zwłaszcza jeśli dużo osób cię odwiedza, komentuje i jeszcze testuje twoje potrawy :)) Dzięki za wizytę u mnie, i wypróbowanie ciasta.
    Tartaletki proste i fajne. Jeśli zdarzy mi się odpowiedni chlebek to przetestuję.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łącze pasje do gotowania, fotografowania i pisania, a przynajmniej staram się i patrzę co z tego wyjdzie. Z czasem może blog się rozwinie bardziej i więcej osób będzie zaglądało, kosztowało i komentowało ale to przychodzi z czasem :)
      Bardzo polecam te tartaletki bo są naprawdę proste a wyglądają efektownie :)

      Usuń